Η ύψιστη ποιότητα πρώτων υλών, ο σεβασμός στον άνθρωπο, η συμπόρευση με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και η διαρκής επαφή με την αγορά είναι η συνταγή επιτυχίας της Stonetech.

Η ύψιστη ποιότητα πρώτων υλών, ο σεβασμός στον άνθρωπο, η συμπόρευση με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και η διαρκής επαφή με την αγορά είναι η συνταγή επιτυχίας της Stonetech.

Η Stonetech ιδρύθηκε το 1975 ως μια τοπική, οικογενειακή επιχείρηση. Πόσο έχει αλλάξει έως σήμερα και ποια φιλοσοφία βρίσκεται στον πυρήνα της δραστηριότητάς της;

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1975 ως μια μικρή βιοτεχνία μαρμάρου στο Ηράκλειο της Κρήτης. Πολύ σύντομα έγινε η σημαντικότερη επιχείρηση του κλάδου στην Κρήτη. Το 2006 μεταφέρθηκε σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στη Βιομηχανική Περιοχή του Ηρακλείου Κρήτης, σε νέο εργοστάσιο με μηχανήματα τελευταίας γενιάς και δημιούργησε έναν από τους πιο οργανωμένους και καλαίσθητους εκθεσιακούς χώρους του κλάδου στην Ελλάδα. Το 2012 δημιούργησε το νέο εργοστάσιο μαρμάρου στο Σχηματάρι, ξεκινώντας την επιτυχημένη έως σήμερα εξαγωγική της δραστηριότητα και ενεργοποιώντας παράλληλα ένα μεγάλο δίκτυο χονδρικής πώλησης στην εγχώρια αγορά. Το 2021 εγκαινίασε τον νέο εκθεσιακό χώρο πλακών μαρμάρου στην Οινόη, έναν από τους μεγαλύτερους και πληρέστερους χώρους έκθεσης μεγάλων πλακών μαρμάρου, φυσικών και τεχνητών πετρωμάτων στην Ελλάδα. Παράλληλα με τον νέο εκθεσιακό χώρο στην Οινόη, λάνσαρε το ηλεκτρονικό showroom, με πλάκες από όλο τον κόσμο.

Ποια είναι εκείνα τα γνωρίσματα των προϊόντων σας τα οποία σας διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό;

Η εταιρεία ανέκαθεν είχε επικεντρωθεί στην άριστη ποιότητα των πρώτων υλών που επέλεγε για την εκτέλεση των έργων υψηλών απαιτήσεων που αναλάμβανε. Σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία που διαθέτει σε όλα τα στάδια παραγωγής, καταφέρνει να παραδίδει τελικά προϊόντα μεγάλης υπεραξίας τιμώντας την εμπιστοσύνη που απολαμβάνει από τους πελάτες της. Επιπλέον πλεονεκτήματα είναι η μεγάλη διαθεσιμότητα σε ποσότητες και ποικιλία προϊόντων καθώς και η συνεχής έρευνα σε καινοτομίες που αφορούν επεξεργασίες επιφανειών και τελικών φινιρισμάτων. Τέλος, η αποκλειστικότητα διάθεσης συγκεκριμένων μαρμάρων αλλά και της Neolith sintered stone και Quarella composite stones στην Ελλάδα είναι σημαντικά όπλα διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό, καθώς εκπροσωπούμε δύο από τους σημαντικότερους παραγωγούς τεχνητών πετρωμάτων στον κόσμο.

Ποια είναι η αξία και το συγκριτικό πλεονέκτημα που θα αποκτήσει η εταιρεία με τη λειτουργία του νέου εκθεσιακού χώρου στην Οινόη;

Η προβολή των φυσικών πετρωμάτων ακόμα και σήμερα στην Ελλάδα βρίσκεται πολύ πίσω σε σχέση με τον παγκόσμιο ανταγωνισμό μας. Ο χώρος αυτός στην Οινόη σχεδιάστηκε και διαμορφώθηκε με στόχο να καλύψει ανάγκες σωστότερης προβολής των υλικών μας, τα οποία βρίσκονται σε ένα καθαρό και αξιοπρεπές περιβάλλον. Θα δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να απολαμβάνει την περιήγησή του μέσα σε έναν οργανωμένο χώρο γεμάτο από φυσικά πετρώματα διαφόρων χρωμάτων, προερχόμενα απ’ όλο τον κόσμο. Στόχος είναι η παροχή όσο το δυνατόν περισσότερων λύσεων σε αρχιτέκτονες, διακοσμητές, σχεδιαστές αλλά και συνάδελφους για να επιλέξουν στα έργα τα οποία σχεδιάζουν και κατασκευάζουν, προσδίδοντας αξία στα υλικά μας, αλλά και στους συνεργάτες που μας τιμούν με την εμπιστοσύνη τους.

Η επεξεργασία του μαρμάρου και των πετρωμάτων απαιτεί άριστη γνώση της τεχνολογίας. Μιλήστε μας περισσότερο για την προσήλωσή σας στον εξοπλισμό και στις νεότερες μεθόδους παραγωγής.

Είναι γεγονός ότι η τεχνολογία στη βιομηχανία του μαρμάρου έχει κάνει άλματα τα τελευταία χρόνια. Εμείς στη Stonetech παρακολουθούμε στενά όλες αυτές τις εξελίξεις και επενδύουμε συνεχώς στις τεχνολογίες αυτοματοποίησης και ρομποτικής παραγωγής στη βιομηχανία των φυσικών πετρωμάτων. Στόχος είναι η μεγιστοποίηση της ικανοποίησης του πελάτη με τη βελτίωση του παραγόμενου προϊόντος σε σχέση με την αμεσότητα στην παράδοση σε ένα λογικό κόστος. Αυτήν τη στιγμή τρέχουν επενδύσεις της τάξεως των 12.000.000 ευρώ, εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος αφορά τις νέες τεχνολογίες για να δημιουργήσουμε την πρώτη υπερ-αυτοματοποιημένη βιομηχανία παραγωγής μαρμάρων στην Ελλάδα.

Εκτός από την τεχνογνωσία, όμως, πόσο σημαντικό θεωρείτε τον ανθρώπινο παράγοντα;

Ανέκαθεν οι επιτυχημένες εταιρείες , οργανισμοί ή και απλές ομάδες αποτελούνταν από ανθρώπους με όραμα και στόχους. Τίποτα δεν θα μπορούσε να είχε γίνει αν η Stonetech δεν απαρτιζόταν από ανθρώπους ποιότητας χαρακτήρα κατ’ αρχήν και αυτό, αν θέλετε, είναι το πρώτο χαρακτηριστικό που ένας επιχειρηματίας πρέπει να αξιολογεί κατά την επιλογή συνεργατών. Συνεπώς, η ποιότητα των ανθρώπων σε συνδυασμό με την προσπάθεια της εταιρείας για συνεχή εκπαίδευση, βελτίωση, οργάνωση και εξέλιξη των εργαζομένων της αναβαθμίζουν συνεχώς τον οργανισμό και τους ανθρώπους που τον απαρτίζουν. Χωρίς τον παράγοντα άνθρωπο, όσο εξελιγμένες τεχνολογίες και αν χρησιμοποιεί μια εταιρεία, ποτέ δεν θα έχει βάσεις για να στηριχθεί στις δυσκολίες των καιρών. Αντίστοιχα, η κάθε εταιρεία οφείλει να στηρίζει με κάθε τρόπο τους ανθρώπους της.

Αν έπρεπε να ξεχωρίσετε τα έργα στα οποία έχουν τοποθετηθεί προϊόντα σας, ποια θα ήταν αυτά και για ποιους λόγους;

Θα ήταν αδικία να ξεχώριζα έργα που επέλεξαν εμάς ή προϊόντα μας, διότι κάθε έργο μικρό ή μεγαλύτερο έχει τη δική του προσωπικότητα και αξία. Όταν κάποιος επιλέξει φυσικά υλικά, όχι μόνο πετρώματα, αυτομάτως έχει επιλέξει να κατασκευάσει κάτι μοναδικό γιατί, ως γνωστό, όλα τα φυσικά υλικά χαρακτηρίζονται από μοναδικότητα ως προς την εμφάνιση αλλά και τις φυσικο-μηχανικές ιδιότητές τους.

Όχι άδικα το μάρμαρο έχει χαρακτηριστεί ως «λευκός χρυσός» της Ελλάδας. Ποιο είναι το μέλλον του ελληνικού μαρμάρου εντός και εκτός των ελληνικών συνόρων, κατά την άποψή σας;

Θα συμφωνούσα με την άποψη ότι θα μπορούσαν, υπό προϋποθέσεις, συνολικά τα ελληνικά μάρμαρα, κι όχι αποκλειστικά μόνο τα λευκά, να κατέχουν μια σημαντικότερη θέση στην παγκόσμια αγορά καθώς η Ελλάδα διαθέτει πολλές και αξιόλογες πρώτες ύλες. Για να γίνει αυτό πραγματικότητα, απαιτείται μια σειρά από ουσιαστικά βήματα. Κατ’ αρχήν, εθνική στρατηγική που αδικαιολόγητα δεν υπάρχει, με ευθύνη όχι μόνο της πολιτείας, μεγαλύτερος επαγγελματισμός από όλους τους εμπλεκόμενους στον κλάδο, από την εξόρυξη μέχρι τον παραγωγό τελικών προϊόντων, σταθερότητα ποιότητας και ποσοτήτων εξόρυξης. Είναι πολύ σημαντικό να σε θεωρούν αξιόπιστη πηγή και αυτό απαιτεί επαγγελματισμό, οργάνωση αλλά και θυσίες.
Όσοι το κατάφεραν στην ελληνική βιομηχανία φυσικών πετρωμάτων πέτυχαν την καταξίωσή τους στις διεθνείς αγορές, αλλά το brand «ελληνικό μάρμαρο» πρέπει να διανύσει ακόμα δρόμο για να πάρει τη θέση που του αξίζει.