Πώς καταφέρνεις να χωρέσεις σε έναν μικρό χώρο μια ιδιαίτερη αρχιτεκτονική φυσιογνωμία, αλλά και πώς πετυχαίνεις να «ντύσεις» αισθητικά έναν χώρο συνδυάζοντας το παλιό με το νέο; Η απάντηση και στα δύο παραπάνω ερωτήματα ακούει στο όνομα Dope Roasting Co, και συγκεκριμένα στο τρίτο κατάστημα της εταιρείας που άνοιξε στην πλατεία Θυμαράκια στα Πατήσια, με την αρχιτεκτονική υπογραφή του MUTINY architecture and design.

Πρόκειται για ένα ισόγειο κατάστημα μόλις 30 τ.μ., που βρίσκεται σε άμεση χωρική και οπτική σχέση με την πλατεία και το οποίο πέρα από την ποιότητα των προϊόντων που προσφέρει, η οποία είναι αδιαπραγμάτευτη σε οποιοδήποτε από τα τρία καταστήματα που φέρουν την επωνυμία Dope, έπρεπε επίσης να διέπεται σχεδιαστικά από τις ίδιες αρχές, αισθητική και ατμόσφαιρα των δύο καταστημάτων που προηγήθηκαν χωρίς όμως να αποτελεί κόπια τους.

Με την ίδια «ταυτότητα» αλλά διαφορετικό χαρακτήρα
Το ιδιαίτερο στην περίπτωση του νέου Dope Roasting Co δεν είναι μόνο ο λιλιπούτειος χώρος που χρησιμοποιήθηκε, αλλά η πρόκληση να διατηρηθεί η φυσιογνωμία της εταιρείας και ταυτόχρονα να διαφοροποιείται από τα προϋπάρχοντα καταστήματα.
«Έτσι λοιπόν δημιουργήθηκε το νέο Dope Roasting Co τσέπης, το οποίο παραμένοντας πιστό στην αισθητική της εταιρείας, διατηρεί την ταυτότητα και την ατμόσφαιρα που ήθελε να προσδώσει η ομάδα των ιδιοκτητών. H κουλτούρα των downtown urban, industrial style και retro funkiness παντρεύονται και ξεδιπλώνονται σε λίγα μόλις τετραγωνικά», εξηγεί ο Μάνος Γωγούλης, αρχιτέκτων του MUTINY architecture and design.

Προχωρώντας στα ενδότερα, ο επισκέπτης του καφέ παρατηρεί τον ψηλοτάβανο κύριο χώρο, που επενδύθηκε περιμετρικά, και στην οροφή με πλακίδια δύο αποχρώσεων, «τα οποία σε συνδυασμό με την έντονη κίτρινη-κροκί πρόσοψη, τον φωτισμό και τα αυθεντικά vintage φωτιστικά σώματα που επιλέχθηκαν, καθορίζουν την αισθητική και ορίζουν τον πυλώνα ύφους γύρω από τον οποίο αναπτύχθηκε όλη η σχεδιαστική μας φιλοσοφία» – όπως συμπληρώνει ο κ. Γωγούλης.
Η δίχρωμη (άσπρο-κίτρινο) επένδυση πλακιδίων σε ολόκληρο το εσωτερικό του, το φυσικό ξύλο στο δάπεδο και στις προθήκες, το μαύρο χρώμα και το μαύρο μέταλλο που επιλέχθηκε σε περιφερειακές ειδικές κατασκευές, λεπτομέρειες, αντικείμενα και τέλος η ξύλινη ταμπλαδωτή πρόσοψη του καταστήματος αποτελούν τα κύρια συστατικά της σχεδιαστικής προσέγγισης.

Χρώματα, γεωμετρίες και υλικότητα
Σχεδιαστική πρόκληση αποτέλεσε η ανάγκη σχεδιασμού κάτι νέου και φρέσκου με σαφείς αναφορές και σύνδεση με τα υπόλοιπα καταστήματα του brand. «Το νέο καφέ συνυπάρχει μαζί τους χωρίς να τα ανταγωνίζεται», σημειώνει ο κ. Γωγούλης, «ενώ οι γεωμετρίες που ακολουθήθηκαν, οι υλικότητες σε επιφάνειες σε συνδυασμό με τα διαχρονικά υλικά που επιλέχθηκαν δημιούργησαν ένα υβριδικό σύνολο πιστό στις πρωταρχικές σχεδιαστικές κατευθύνσεις που ορίστηκαν».
Ιδιαίτερη προσοχή προκαλεί η χρωματική παλέτα που χρησιμοποιήθηκε, η οποία ακολούθησε μεν την παλέτα της εταιρικής ταυτότητας της επιχείρησης, αλλά συνδυάζοντάς την με τόνους λευκού και μαύρου, καθώς και με το φυσικό χρώμα πολλών από τα υλικά που εφαρμόστηκαν.