Το περιοδικό Architect θα παρουσιάζει, από το επόμενο τεύχος, τα πιο πρόσφατα ξενοδοχειακά projects που ξεχωρίζουν για την καινοτομία τους. Από το επόμενο τεύχος (Σεπτέμβριος-Οκτώβριος) το Architect αφιερώνει στην αρχιτεκτονική των ξενοδοχείων τον δικό της χώρο, παρουσιάζοντας τις ιδιαίτερες τεχνοτροπίες και τάσεις των πιο πρόσφατων ξενοδοχειακών καταλυμάτων.

Συγκεκριμένα, σε κάθε τεύχος θα επιλέγονται τα πιο καινούργια και καινοτόμα ξενοδοχεία στην Ελλάδα, με σκοπό να αναδεικνύονται τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά και κατασκευαστικά (εξωτερικά και εσωτερικά) γνωρίσματά τους. Το Architect, συνομιλώντας με τους αρχιτέκτονες-δημιουργούς, θα αποκωδικοποιεί τις τάσεις, τη σχεδιαστική έμπνευση και το σύνολο των εμπειριών που προσφέρουν οι δημιουργίες τους.

Τι είναι αυτό όμως που κάνει τόσο ιδιαίτερη την ξενοδοχειακή αρχιτεκτονική;
Ο σχεδιασμός ενός οποιουδήποτε ξενοδοχειακού καταλύματος δεν είναι μια μονοδιάστατη διαδικασία, καθώς θα πρέπει να «αφηγείται» μια ιστορία και μέσα από αυτήν να γεννά συναισθήματα και να προσφέρει εμπειρίες στους χρήστες και επισκέπτες του. Στη σημερινή εποχή, το ξενοδοχείο είναι ίσως ο χώρος που είναι πιο πολύ συνδεδεμένος με την έννοια του experience, κάτι το οποίο έχει επαναπροσδιορίσει προφανώς και τον τρόπο που σχεδιάζονται και κατασκευάζονται τα ξενοδοχεία. Ο αρχιτέκτονας, έχοντας ως αφετηρία την απάντηση στο ερώτημα «τι ιστορία πρέπει να πρέπει να πει το ξενοδοχείο;», θα δημιουργήσει το κατάλληλο hotel concept διασυνδέοντας τον χώρο με την περιοχή στην οποία βρίσκεται και τα εξωτερικά στοιχεία.

Τα πάντα σε έναν ξενοδοχειακό χώρο, από το κατώφλι έως το δωμάτιο, πρέπει, μέσω του σωστά μελετημένου αρχιτεκτονικού σχεδίου, να είναι έτσι τοποθετημένα ώστε να προκαλούν στον ταξιδιώτη ένα αίσθημα «επιβεβαίωσης» για την επιλογή που έχει κάνει. Επίσης, η ανάπαυση, η διασκέδαση, η ψυχαγωγία, η γαστρονομική απόλαυση, η κοινωνικοποίηση, η ανάγκη των ανθρώπων να αλληλεπιδράσουν, να δημιουργήσουν αναμνήσεις και να τις μοιραστούν, καθιστούν αναγκαία τη μελέτη από μέρους του αρχιτέκτονα των συνηθειών των ταξιδιωτών και του πώς αυτές θα ικανοποιηθούν στον μέγιστο βαθμό τους μέσα στο ξενοδοχείο και θα μεταφραστούν σε experience.

Αναμφισβήτητα, ο σχεδιασμός ενός νέου ξενοδοχείου ή η ανακαίνιση ενός παλαιότερου ξενοδοχειακού κτιρίου δεν είναι μια «γραμμική» και εύκολη απόφαση. Πρέπει να ληφθούν υπόψη οι επιθυμίες του ιδιοκτήτη, οι τάσεις, ο τόπος, ο πολιτισμός και τα υλικά. Και όλα να συνδυαστούν στις κατάλληλες «αναλογίες» για να προσφέρουν στον επισκέπτη τα βιώματα που αποζητά.