Η περίπτωση του συγκεκριμένου έργου επιβεβαιώνει τη μεγάλη και κομβική σημασία που διαδραματίζει η κατάρτιση και εξειδίκευση των συνεργατών ενός αρχιτεκτονικού γραφείου.

O σχεδιασμός ενός ξενοδοχείου δεν περιορίζεται μόνο στα σχέδια που πρέπει να εκπονήσει ο αρχιτέκτονας. Πολλές φορές πρέπει, έχοντας πρώτα ενστερνιστεί το όραμα του ιδιοκτήτη, να τον ενημερώσει για τον καλύτερο τρόπο υλοποίησης της ιδέας του και από την οπτική του επενδυτή, προκειμένου το έργο να αποτελέσει μια βιώσιμη επένδυση μακροπρόθεσμα.
Αυτή είναι και η περίπτωση του νέου ξενοδοχειακού πρότζεκτ της εταιρείας Morphó Hotel Design στη Σαντορίνη.

Η λύση για περισσότερη δόμηση
«Η ιστορία του συγκεκριμένου project ξεκίνησε όταν ο πελάτης είχε έρθει στα γραφεία μας και συζητάγαμε για το έργο του αρχικά θέλοντας να μας αναθέσει την έκδοση της οικοδομικής άδειας που αφορούσε την εκμετάλλευση του ενός εκ των δύο οικοπέδων που είχε στην κατοχή του», αναφέρει στο Architect η Μαρία Καλεγιώργη, Project Manager της εταιρείας Morphó. Γνωρίζοντας ότι έχει δύο οικόπεδα, εντός και εκτός οικισμού, είχε σαν δεδομένο ότι δεν παράγουν αρκετή δόμηση, οπότε η κατεύθυνση που του είχε δοθεί από άλλα γραφεία ήταν να κάνει δύο ξενοδοχειακές μονάδες συνολικής δόμησης 1.500 τ.μ., συνεπώς δύο οικοδομικές άδειες, δύο reception, δύο εστιατόρια… «Εν ολίγοις, όλα διπλά και κάπως περιορισμένα σε δυναμικότητα λόγω της μη επαρκούς παραγόμενης δόμησης», σημειώνει.

Στη συνέχεια, ακολούθησαν συζητήσεις με τη συνεργαζόμενη ομάδα των μηχανικών της εταιρείας και η Morphó Hotel Design επανήλθε με δύο αντιπροτάσεις ως προς τον βέλτιστο τρόπο που θα μπορούσε να αξιοποιήσει τα οικόπεδα. «Αυτό που πραγματικά αξίζει να σημειωθεί είναι το πόσο σημαντικό είναι οι άνθρωποι που επιλέγουμε να συνεργαστούμε να είναι σαφώς καταρτισμένοι και έμπειροι», τονίζει η κυρία Καλεγιώργη. Η εταιρεία Morphó Hotel Design πρότεινε στον πελάτη αρχικά να γίνει συνένωση των οικοπέδων και συνεπώς να πορευτεί το πρότζεκτ με μία οικοδομική άδεια, καθιστώντας τα εκτός σχεδίου κομμάτια άρτια, άρα εκμεταλλεύσιμα ως προς τη δόμηση. «Ουσιαστικά με αυτή την προσέγγιση εξασφαλίσαμε επιπρόσθετα 1000 τ.μ. δόμησης σε μία οικοδομική άδεια και άρα πολλά περισσότερα τετραγωνικά εκμετάλλευσης σε χώρους φιλοξενίας (δωματίων)», αναφέρει χαρακτηριστικά η Project Manager της εταιρείας, συμπληρώνοντας: «Μιλάμε για μια εντελώς διαφορετική επιχειρηματική ευχέρεια που μέχρι πρότινος δεν γνώριζε πως είχε και πόσο μάλλον ότι ήταν σε θέση να αξιοποιήσει με τα ίδια οικόπεδα».

Brand βγαλμένο από τη φύση
Αυτή η προσέγγιση οδήγησε σε ένα εντυπωσιακό Conceptual Design και Branding, ενσωματώνοντας τη μοναδική μορφολογία της θέσης στην αρχιτεκτονική μελέτη.
Καθώς στο οικόπεδο υφίσταται μια υποτυπώδης διαδρομή όπου διέρχονται γαϊδουράκια, το Branding βασίστηκε σε αυτή την συνθήκη και τόσο στο Brand name όσο και στο Logo του ξενοδοχείου ενσωματώθηκε ως όνος, την αρχαία ελληνική ονομασία του θηλαστικού. Η διαδικασία προχώρησε στην ανάπτυξη μιας πολύπλευρης αρχιτεκτονικής μελέτης και τοποθέτησης, λαμβάνοντας υπόψη τις ξεχωριστές προκλήσεις του εδάφους στη Σαντορίνη. Η έντονη αναγνώριση της φυσικής ομορφιάς του τόπου αντανακλάται στον σχεδιασμό, προσφέροντας άνεση, πολυτέλεια και ανεμπόδιστες θέες στα δωμάτια.

Ως προς τους κοινόχρηστους χώρους, λόγω της έντονης κλίσης του φυσικού εδάφους, οι όγκοι τοποθετήθηκαν σε διαφορετικές στάθμες εν είδει υπόσκαφων κτιρίων δημιουργώντας μια κατακόρυφη κίνηση με διάσπαρτες υπαίθριες συνδέσεις. Κάθε στάθμη εξυπηρετούσε και μια διαφορετική λειτουργία, η οποία παράλληλα εκτονωνόταν και στον αντίστοιχο υπαίθριο χώρο, με κεντρικό στοιχείο σχεδιασμού το υδάτινο στοιχείο, όπου ανακυκλώνεται από μέσα προς τα έξω.

Minimal κομψότητα, αντιθέσεις στην υλικότητα
Στην αρχιτεκτονική πρόταση εντάχθηκαν ποικίλοι τύποι δωματίων προσφέροντας εύρος ανέσεων και επιλογών, ενώ στο design κυριάρχησαν λιτές γραμμές που υπογραμμίζουν την κομψότητα και την πολυτέλεια. Επιλέχθηκε η εφαρμογή τσιμεντοκονίας και terrazzo στις κύριες μεγάλες επιφάνειες καθώς και η ένταξη της μαύρης πέτρας, του μετάλλου και του ξύλου, τα οποία προσέδωσαν την επιθυμητή αίσθηση αντιθέσεων στις υφές των χώρων.Καθώς ο στόχος ήταν και η μέγιστη προσφορά παροχών, στον σχεδιασμό προδιαγράφηκε αίθουσα Luxury Spa και Sauna, Beauty Salon, Γυμναστήριο κ.ά.
«Η παραπάνω προτεινόμενη προσέγγιση αναδεικνύει τη σημασία της εμπειρίας και της δημιουργικής συνεργασίας με καταρτισμένους επαγγελματίες. Το έργο αυτό αποτελεί υπέροχο παράδειγμα του πώς η εξειδικευμένη γνώση και η δημιουργικότητα των αρχιτεκτόνων μηχανικών συνεισφέρουν στη δημιουργία μιας επιτυχημένης αρχιτεκτονικής εμπειρίας αλλά και κερδοφόρας επένδυσης», καταλήγει η κυρία Καλεγιώργη.